Fina hästar!

Det känns som vår nu när snön har försvunnit. Inte mig emot, jag gillar verkligen våren men jag är rädd för att vintern inte lämnat oss för gott denna gång utan kommer säkert tillbaka inom snar framtid. Hästarna har varit fina i veckan, åkte till ridhuset i tisdags och trimmade dem på backen. Grålle var fantastiskt fin, redan från första travsteget. Så härlig känsla! Sune fick jag arbeta lite med att få bakbenen på plats, men sen kändes även han fin.
 
I torsdags tränade Grålle och gjorde det väldigt bra. Jobbar med att hitta tillbaka till rytmen men även att anpassa ridningen mer så den passar honom. Fick till det bra stundtals och det kändes som att det blir bättre för honom. I det stora hela handlar det mycket om min position, att jag ska ha kortare tyglar och arbeta honom mer i lätt sits tills dess att jag fått tag på honom efter hinderna. Han är en känslig häst som inte tycker om när man blir för "tung" i sätet. Spännande fortsatt att se hur det fungerar. 
 
Idag trimmade jag hästarna på en större gräsdel av ån. Fokus var att få bakbenen på plats, för att sedan kunna växla mellan kort och större galopp men att de hela tiden gör det för skänkeln. De båda svarade superbra på arbetet och kändes SÅ fina. Har verkligen två riktigt fina hästar där allt arbete under åren börjar betala av sig :-)
 
I veckan som kommer fortsätter arbetet som vanligt med hästarna, Sune fortsätter trappas upp och Grålle tränar på torsdag. Jag tror att veckan kommer springa förbi, jag har en del att stå i och viktiga beslut att ta gällande karriären. Men, det blir säkert bra. I veckan ska jag även hinna förbereda och packa, för tidigt på måndag v. 6 är det dags för resan jag sett fram emot så länge jag kan minnas. Äntligen åker vi till SVALBARD! Ska bli så häftigt att uppleva naturen, köra hundspann, snöskoter och förhoppningsvis få uppleva härliga norrsken.