Träning igår

Igår fick Grålle åka och träna hos Helena. Det var en väldigt pigg och glad Grålle som jag hade att jobba med. Dock kunde jag inte galoppera tillsammans med de andra då Grålle flippade ur lite och bara började busa. Men efter en stund och lite galopp för sig själv lugnade han ner sig. 
Grålle fick trava bommar, hoppa studs och nått enkelhinder. Tidigare år har Grålle inte alls gillat studs, ofta tjurat ur eftersom det blir jobbigt för honom. Igår hoppade han igenom långa studsen med öronen spetsade framåt och härlig inställning. Enkelhinderna hoppade han väldigt bra. Jag måste jobba med min position på honom. Han är väldigt känslig för sitsen, samtidigt som han kan bli ganska stark. När han blir för stark drar jag ner galoppen, så jag måste få bättre position och framförallt ha lite kortare tyglar på honom. Man känner sig verkligen ringrostig efter en period där man inte haft honom i träning. Filmer finns på min instagram - linnleneklint.
 
Idag blir det uteritter för hästarna. Sune ska skrittas och travas, Grålle ska endast skrittas. På söndag tänkte jag åka till ridhuset igen, då med båda hästarna och rida dem på marken. 
 
Kommer ett inlägg om det nya släpet också, som jag fick hem i slutet av 2017.