Mitten av mars och fortfarande snö

En bit in i mars och vardagarna springer på i samma takt som vanligt. Nu när jag är ute på konsultuppdrag arbetar jag lite annorlunda tider jämfört mot på kontoret, vilket gör att jag fixar stallet på morgonen före jobbet och rider hästarna på kvällen. Nu när vädret är som det är, blir det dessutom ett antal resor till ridhuset.

I helgen som var startade Grålle igång tävlingssäsongen. Han gick 110 både lördag och söndag på Hamre, det var bra rundor men där vi var lite ringrostiga. På lördagen var det svårt att kommunicera med honom och på söndagen klantade jag mig, men Grålle var superfin. Lärorika rundor, där jag vet vad jag gjorde för misstag. Bara att komma igen!

Sune är i fin form, hopptränade för första gången i torsdags och det gick över förväntan. Jag trodde han skulle bli tittig och "rädd" för hindren igen, men inte alls - han hoppade alla hinder som han inte gjort annat de senaste månaderna. Jätteskönt! Nu ska vi bara få till kommunikationen mellan hindren också. Jag har valt att betsla ner till ett vanligt tredelat nu när han blivit så fin på marken, vi får till det i hoppningen också men måste bara lära mig hur jag ska göra när han blir lite för på och tar tag i bettet aningen för mycket. Träna träna :-)
Planen för Sune om allt går som det ska är att han startar upp sin tävlingssäsong i Enköping 15/4. 

 
Igår var Sune till ridhuset och idag var det Grålles tur - de båda kändes riktigt fina! Imorgon hopptränar Sune och Grålle tävlar på söndag. Fullt upp :-)