Höst och installning

Det har redan gått över två veckor sedan jag skrev sist, och även om tanken har slagit mig att jag ska kika in här så har inte tiden riktigt funnits.  

Vardagen springer nämligen på och det är intensiva dagar på jobbet. Antingen är jag ute hos kund och arbetar med SharePoint eller så sitter jag på kontoret, då oftast i möten. Det är faktiskt inte så tokigt med variationen, även om jag önskar att det inte krävdes fullt så många arbetade timmar varje vecka för att få ihop det. Men jag är glad över att ha hästarna och gården som avkoppling på kvällarna. Oftast går jag ut direkt när jag kommit hem från jobbet, och går inte in igen förrän hästarna fått sin nattmat runt 20:30. Så vad gör jag på kvällarna när jag inte har tävlingshästar som ska motioneras? Dels arbetar jag med Dumle, börja få honom att förstå det här med longering osv. Vissa kvällar, när orken tryter, kan jag mest sitta och titta på hästarna eller göra småsaker som inte är så ansträngande, medan vissa kvällar går man och mockar hagar. Blandad kompott som styrs helt på vad jag orkar just den dagen. Kraven är obefintliga, vilket gör att det i min värld blir avkoppling.  

Hästarna har stallats in nu, och tycker det är mysigt att få komma in på kvällarna. Dumle sover gott på nätterna för han är full med spån på mornarna när man kommer. Nu börjar snart Dumles inridning lite mer på allvar, men först ska Anna-Lena få komma och dra ur hans vargtänder.  

Nu framöver ska allting mest komma i ordning. Jag ska hämta och bunkra upp med lite mer hö, och sedan är planen att bygga upp lösdriftshallen. Hade varit skönt att kunna använda den som vindskydd till hästarna redan nu i vinter. Vi får se om jag och pappa orkar få upp den (igen)!


Sune