Alla <3 dag och fina hästar

Arbetet med Bombus den här veckan har hittills gått väldigt bra. Igår verkade hon lite trött när jag promenerade med henne innan vi började jobba, men när jag väl började longera vaknade hon verkligen till och bockade och for i luften - hon lurades mest med andra ord. Hon fick busa av sig innan jag hoppade upp på henne. Joggade runt på ridbanan och gjorde lite övergångar mellan halt - skritt och skritt - trav. Det gjorde hon väldigt bra. Hon kändes lugn och fin och inga tendenser till bus :-) Idag har hon vilodag, så blir det lite tömkörning imorgon.
Jag hoppas snart att snön och isen smält bort på våra grusvägar så jag kan börja jobba med henne även där, ha lite variation i vardagen!
 
Jag ser fram emot att snart få börja jobba med Dumle igen! I höstas kom vi så långt att jag skrittat och travat själv uppsuttet på honom. Nu mot våren ska vi fortsätta jobba, med målet är att kunna visa honom uppsuttet på 3-årstestet i maj. Mätte honom för skojs skull igår, han är 170 i mankhöjd nu, som 3-åring. Blir spännande att se hur stor han faktiskt blir😄
Önskar er alla en härlig alla hjärtans dag!
 
0 kommentarer publicerat i Min vardag
Taggar: 3-åring, Stall Coloni, igångsättning, paddex, ridbana, utbildning