Ny vecka - nya möjligheter

De må fortsatt vara vinter, men det har varit plusgrader och töväder de senaste dagarna. Dock inte mig emot, för nu är ridbanan snö och isfri och går att använda. Det gör att jag har betydligt bättre förutsättningar att komma igång med Bombus. 
Tidigare i veckan
Efter några dagar med plusgrader och intensivt harvande 
I lördags tömkörde jag henne igen, vilket gick bra. Kunde arbeta henne i skritt och trav och det är kul att se hur hon rör sig från backen. Igår bestämde jag mig för att hoppa upp på henne igen. Jag longerade först i alla gångarter, och hon var lugn och jag kunde mana på henne lite mer utan att hon flög i luften. Hoppade sedan upp på henne, och hon skötte sig väldigt bra. Inga dumheter/bus alls, utan jag kunde rida i skritt och trav och hon höll sig i skinnet 😀 
 
Jag har inte suttit på henne så många gånger, men tidigare har hon varit som en bomb redo att explodera. Så det var skönt att hon igår var mer avslappnad. Hon ger en väldigt trevlig känsla, välbalanserad och framåt. Tror hon kommer passa mig väldigt bra!
Annars i helgen har jag hunnit med att hämta hem hö, det tar sin lilla tid när man har 45min enkel resa till sin leverantör. Men vad gör man inte för att få foder av bra kvalité! 
 
Dags för en ny arbetsvecka, idag måndag har Bombus vilodag men jag ska planera hennes vecka och delar med mig när den är klar. Hon är fortsatt i en komma-igång-fas så min plan är att skynda långsamt.