Update!

Här kommer en liten uppdatering kring läget på gården. 
 
Grålle: Har ätit kortison i 7 dagar nu. Jag tycker att svullnaden har gått ner och han verkar mycket gladare. Busar och har sig! Han blev även kollad av kiropraktor i onsdags, som fokuserade främst på halsen. Han kunde känna att allting rörde på sig, vilket betyder att ingenting är sammanväxt i nacken vilket är otroligt positivt!! Så där fick han ytterligare några procent till att faktiskt kunna komma tillbaka. Visst har han en kraftig skada men hoppet lever, o efter kiropraktorbesöket lever det mer än någonsin! 
I början av januari blir det ett nytt besök hos kiropraktorn, då för att rätta till snedheten i bäckenet. Nu skrittas han dagligen för att hålla muskler igång, än så länge går det fortfarande bra barbacka men blir han för busig åker sadeln på. 
 
Sune: Går hur bra som helst under de passen han trimmas. Har musklat på sig otroligt bra, speciellt över halsen. Han börjar bli riktigt snygg!! Han trimmas ca 2 dagar i veckan, och jobbas på marken/skrittas ut resten. För hans del är det oerhört viktigt att få ordentligt med återhämtning efter passen. Just nu har han dock en tappsko, och vi får se när Kristian hinner komma. Annars får Sune en veckas vila nu, som jag egentligen hade planerat att han skulle ha i januari. Men några veckor tidigare spelar ingen större roll. 
 
Tengel: Busar dagligen i hagen med Sune, och tycker livet är ganska soft.
 
Imorgon är det julafton och julkänslan ligger på 0. Det har jag nog leran och regnet att tacka för. Usch så blött det är i hagarna!! Det positiva är dock att ridbanan går att använda, så egentligen borde jag inte klaga.
Alla klappar är inslagna, huset är städat och morgondagens planer är bestämda. Klockan ringer vid 6-tiden imorgon för att fixa stallet, ska även hinna med att skritta Grålle innan julmyset drar igång på allvar. Just nu sitter jag och pluggar inför tentan i Verksamhet och IT. Tänkte göra det en stund till innan jag lämnar över ansvaret till John Blund.
 
Jag vill passa på att önska er alla en riktigt God Jul! Passa på att äta massa god julmat och mys med släkt och vänner, det kommer jag utan tvekan att göra!
 
Vi hörs,
Linn