Mitt i arbetsveckan

I måndags var det slut på semestern och tillbaka till vardagen. Semestern var lagom lång, även om jag gärna haft någon mer vecka. Men jag hann med att måla både inne och ute på stallet, fixa i trädgården hemma, göra om lite inne, umgås med vännerna och vila. Om några veckor drar dessutom skolan igång igen, då är det verkligen tillbaka till vardagen.. Dock kommer jag enbart att studera på halvfart under hösten, i och med mitt examensarbete, så det blir skönt.
 
Igår trimmade jag Sune hemma över lite hinder. Hade bland annat en oxer ur snäv sväng och lite relaterade linjer. Han hoppade jättebra, var pigg och sög tag i hinderna. En riktigt härlig känsla! Språngkurvan blir bättre och bättre, han slappnar av mycket mer idag än vad han gjort tidigare. 
 
Sune är nog förresten en av de roligaste hästarna jag haft. Han är oerhört balanserad, lättlärd och vill alltid vara till lags. Han har egen motor och från det att du sitter upp så är han redo att arbeta. Grålle vill också vara till lags, men han har en lite längre startsträcka och har han för mycket energi går det rakt upp i huvudet. Sune blir däremot pigg och lägger sin energi på rätt saker, Grålle brukar kunna tycka allt är livsfarligt tills dess att han fått rasta av sig. Då är ingenting läskigt längre. Det är roligt att ha en utav varje, för då får man underhålla sina kunskaper mer än att man enbart haft en häst. 
 
Sune -14

Igår fick Lilleman en större hage. Han går med munkorg ute nu och han är duktig och har den kvar på. I början var det faktiskt Grålle som plockade av den. Man kunde se hur han stod och hängde över staketet och vips så hade han den i munnen... Den lilla boven! Grålle fick en tappsko i förra veckan så igår var Kristian förbi och slog på den igen. 
 
Idag ska Sune få vara ledig, bara gå i hagen och äta gräs. Grålle ska trimmas och Lilleman ska få sin promenad.