Bra tävlingshelg!

Jag är nöjd med tävingshelgen. Överlag bra rundor, med en liten miss i gårdagens 120 men det hamnar på ryttarkontot. 
 
LÖRDAG
 
110 A0+A0:
En väldigt lugn och stadig runda, svängde lite i omhoppningen och det räckte till en 3e plats! Riktigt kul att kunna rida lite mer mot klockan på honom. Han tar det väldigt bra och är helt med på noterna. 
 
 
120 A0:
När jag läste banskissen fick jag lite ont i magen, min första 120 i år och det var både trekombination och trippelbarr med... Grålle kändes lite trött i klassen, jag tyckte jag kom lite nära och fick dåliga språng på oxrarna. Hade en lite dålig känsla inför trippeln och då blev det lite pannkaka. Men helt mitt fel, måste få koll på mina hjärnspöken. Men 4 fel är inte fyskam, han hoppade trekombinationen utan problem!
 
 
SÖNDAG
120 A0+A0:
Grålle kändes mer på hugget, jag red mer beslutsamt och vips - så var vi felfria MEN med ett ynka tidsfel... Maxtiden var 64, jag hade 64:20, så det var verkligen på håret. Men jag är supernöjd med ritten, fick en väldigt härlig känsla och det kändes så lätt. 
 
 
Jag satt och kikade tillbaka på hur längesedan det är han låg på 120 klasser. 2012 låg han på relativt jämna resultat i 120, 2013 gick han 120 men med mycket varierande resultat. Förra våren gjorde han en 120-start. Det är alltså över 1 år sedan vi tävlade 120, men efter helgen känns det verkligen som om vi är på den nivån igen. Inte illa för en häst som var påväg att bli utdömd för 3 år sedan och som lever med en kronisk nackskada. Min ögonsten!