Duktig Sune

Det är nog inte alltid så lätt att heta Cyanid och vara rädd för allting i denna värld. Sune var duktig idag i Enköping, dubbelnolla i 1.00m, blev stundtals lite stark och fick lite huvudspöken inför vattenmattan - men där var jag tydlig. Det finns bara en väg och det är mellan hinderstöden. Lite yvigt i omhoppningen, men han gjorde sitt och var dubbelnolla.
 
 
I 1.10 kändes han trött. Han hoppade 1-4 bra, men sedan fick han huvudspöken till 5an som var en oxer från utgången. Mellan 2-3 borde jag ridit på 6 språng istället för 7, så nedslaget är delvis mitt fel. Sen blev han lite ofokuserad efter vattenmattan och blev sedan istadig. Han har blivit lite istadig förut när han tycker det blir jobbigt. Det snurrar väl säkert mycket i huvudet på honom och ja, han blir lite klurig. Men jag redde faktiskt ut situationen och kom igenom resten av banan, även om det ledde till att vi fick över 20 hinderfel och blev uteslutna. Men, vi båda lärde oss nog mycket. Jag måste bli ännu lite känsligare och faktist rida på de distaser som är nu när han är så pass väl framme. 1.10 kändes i sig inte svårt, utan han är mogen för det. Men nu är det bara mer rutin som krävs. 
 
Ingen dålig hoppteknik här inte
Foto: Michael Sundin
 
Nu är det hög tid att sova, vi hörs imorgon!
#1 - - Ellen - tävlingsryttare:

Fint du rider!