Intensiv helg!

Inte så mycket bloggning denna veckan, hästarna vilade mån-ons eftersom de vaccinerades. Trimmade hästarna igår, i spöregnet, men de båda kändes väldigt fina. Grålle bar sig själv mycket bra och Sune var lugn och kontrollerad. Idag red jag ut dem, Sune var oerhört avspänd och fin, aldrig fått en så avslappnande och fin känsla förut när jag ridit ut. Superhärligt! Grålle skötte sig även han bra, något seg för skänkeln stundtals men så fort han anstränger sig lite mer känns han fin. Imorgon ska Grålle trimmas över småhinder och Sune har vilodag, han tränar på tisdag hos Helena. 
 
Hästarna trivs super i det nya stallet. Sune har verkligen stressat ner, igår hade han legat ner och vilat på kvällen efter de kommit in. Skönt att han känner sig trygg. Stallet de står nu är mindre, lugnare och med ordentliga rutiner. Tror det är oerhört viktigt, speciellt för en så lättstressad häst som Sune. 
I helgen har jag varit på baskurs i CrossFit. Min kropp är galet mör, men det har varit både roligt och givande. Har fått lära oss många övningar och verkligen jobbat på tekniken. Kommer troligtvis ha månadskort där året ut till att börja med för att testa, har ett generöst friskvårdsbidrag från jobbet så det drabbar inte mig ekonomiskt, så känner då att det verkligen är värt att testa. Hur mycket jag kommer hinna träna återstår och se, hästarnas träning är prio 1 efter jobbet. Men hinner jag med ett eller två pass per vecka så är det bra nog! Tror CrossFiten kommer stärka mig mycket som ryttare, och coacherna i boxen var duktiga och kan guida en inriktat mot den sport man utövar. Så ska bli spännande att se vilket resultat det ger!
 
Nu väntar snart en ny arbetsvecka. Träning med Sune på tisdag, och en tävlingsfri helg. Snart är det äntligen september och nya tävlingar i kalendern! Nu ska jag försöka ta mig upp ur soffan, vi hörs!