Snart juletid

Över en månad sedan jag tittade in här. Sune blev ofräsch efter Hamre, troligtvis en hovböld - men som inte ville ge med sig. Så nu går han på metacam och vi hoppas att det gör susen. På måndag kommer veterinären igen för att titta på honom.
Grålle är igång, även om vädret inte gör det allt för lätt för oss. Men, vi är igång och tränar för Helena. Grålle känns i både fin form och är glad över att få vara igång. 
 
De senaste två veckorna har jag suttit med näsan i boken all min ledig tid. För två veckor sedan, bokade jag in certifieringsprovet för det område jag studerat den senaste tiden, som hade en deadline på 31/12-17. Så i måndags bar det iväg till Örebro för att skriva certifieringsprovet. Tror aldrig jag varit så fruktansvärt nervös tidigare. Nervös över hela situationen, över att sitta i en sal och skriva provet, över innehållet, över vilka frågor jag skulle få och hur de var upplagda men även över vad ett klarat prov skulle kunna ge för möjligheter. 
I lite mer än en timme satt jag med provet, svarade utifrån bästa förmåga. Det var med en skakig hand jag klickade på finish, och möttes efter någon minut av beskedet "Congratulations, you passed the exam!" WOOOOW! JAG KLARADE DET! Jag kan numera titulera mig Microsoft Certified Professional, MCP, Office 365. Lite overkligt.
 
Lilla jag, MCP - lite galet!
 
Nu tar jag upp näsan ur boken och njuter av att det snart är jul, som innebär lite ledighet. Jag jobbar nästa vecka också, men sedan är jag ledig i en vecka. Brukar vara ledig längre under julen, men eftersom jag har semester i februari så får jag helt enkelt "stå ut" med att jobba. Resan till Svalbard närmar sig med stormsteg - som jag längtar! Det ska bli så fantastiskt att få uppleva det!