Oktober snart slut

Jag har inte tid att hålla bloggen så uppdaterad som jag önskar. Nu rids Grålle igen och det blir senare kvällar i stallet och så ska jag hinna med att plugga också. Det är SÅ kul att ha Grålle igång igen, han är glad och nöjd att få vara i centrum igen. De första dagarna med skritt var han ofräsch om man travade. Inte från såret, utan från nacken. Jag har haft det i åtanke att nackproblemen troligtvis skulle komma tillbaka efter att han stått 3,5 vecka på box, och han som inte ens får vila när han går normalt i hagen.. Nu känns han bättre, ren när man travar och han går lättare och lättare att böja. Jag fokuserar just nu mest på skrittarbete, mycket flytta för skänkeln och komma igång i hela kroppen. Just nu joggas han lite lugnt, men snart kommer jag köra samma upplägg som tidigare i år när han hade problem med nacken. Vi tar det lugnt och försiktigt, ett steg i taget.
 
Sune är så fin just nu. På träningen i tisdags var han en stjärna, även om vi fick kämpa för att ha koll på högersidan. Men han var lugn och inte alls lika tittig på hinder, han varken stannade eller rev ett enda hinder på träningen. Det är nog första gången någonsin det händer. Han var lugn och hoppade superfina språng. Känns bra inför Hamre nästa helg, då startar han 110 och 115. 
 
Nytt på hästfronten är även att vi får hem en ny hästtransport om ett par veckor! Mitt nuvarande släp, där ytskitet börjat lossna, skulle kosta väldigt mycket att reparera. Då kändes det bättre att lägga dem på ett nytt och större släp! Så det blir en fabriksny Mega Coral med lite extrautrustning så som aluminiumgolv :-) Jag köper det återigen från Västerås Hästtransport Center, alltid samma förstklassiga service från Anders. Vi köpte vårt första släp där 2008, och för 3 år sedan bytte jag in vår dåvarande Thule Safir och köpte en Thule Diamant för att kunna lasta 2 hästar. Nu är det dags för ytterligare ett större släp, ska bli roligt att få visa er när det kommit :-)
 
Jag har varit ganska hårt ansatt på jobbet den senaste tiden så det ska bli skönt med en lugnare vecka, är ledig torsdag och jobbar halvdag på fredag. Sedan är det tävling på Hamre lördag och söndag med Sune :-) Annars denna vecka är det träning på tisdag, hästarna ska klippas varsin gång och på onsdag till torsdag ska jag iväg och fira min moster och hennes syster som fyller jämt.