Varit hos Tina!

I förmiddags var jag hos Tina och red lite hästar. Närmare bestämt 5 stycken! Började med att rida Spindeln, som jag jobbade i ridhuset idag. Jobbade med att få henne avslappnad och att hon lyssnade framåt. Hon var fin! Hoppade även några språng vilket hon gjorde väldigt bra. Det var tredje gången hon hoppade under ryttare!
Sedan fick jag rida Leo, Tinas enorma 6åring. Trots att han är över 180 i mankhöjd är han väldigt lättriden. Det gäller bara att fokusera på ens egna sits. Även han var fin, och jag fick testa hoppa honom lite. Alltid svårt första gången, men han var duktig :)
Efter det skrittade jag ut på Spexan i skogen, hon är ett 6årigt sto som är under igångsättning. Hon skötte sig bra. Jag avslutade vistelsen där med att rida två B-ponnier. Jag kände mig väldigt stor, haha! Ponnierna hette Ulla och Ikaros. Jag skulle mest rida till dem lite, så att de lyssnade framåt och ställde igenom ordentligt. De kändes fina när de gav efter :)

Ikväll ska mina hästar få motionera lite. Birdie har dock vilodag, så det blir bara Grålle och Ruh. Grålle ska få hoppa en liten serie :)


Ett smakprov från bilderna som togs igår!