DM-SILVER !!

Hade en grym tävlingsdag i Uppsala! Birdie var verkligen på topp och är minst sagt tillbaka till det normala!

110 A1:A (DM): Gick in och tog det lugnt i grunden och bara safeade en bra runda. Birdie var helt med på noterna och hoppade super! Hon var felfri!

Efter det blev det en stunds väntan på omhoppningen. De skulle fixa banan samt höja (blev 115). I omhoppningen hade jag en plan; ha en bra galopp, ta bra vägar men inte riskera något. Den planen tyckte jag att jag höll mig till, och vi var felfria även i omhoppningen. Vi slutade som 5:a i klassen men fick DM-SILVRET !! Så det blev två prisutdelningar osv, skitkul !!

120 A1:A: Det var ju vår första 120 så jag gick in och vill mest göra en bra runda. Hon var ännu finare i denna klassen! Blev ett litet missförstånd på 6:an, men då räddade hon upp situationen väldigt bra och resten var galant. Kom i mål med 0 fel!

Sedan blev det väntan igen... Var lite velig på om jag skulle rida omhoppningen på henne eftersom hon redan varit inne tre gånger, men jag valde tillslut att göra det. Bra erfarenhet! I omhoppningen höjde de hinderna till 125, men det gjorde inte Birdie något. Hon var så fin!! Hoppade som jag vet inte vad! Tog det lugnt i omhoppningen, men vi var felfria och hade en hyffsad tid så vi blev 10e placerade!! :D


Dålig kvalité eftersom det är filmat med iPhone

DM-silver 2011

DM-silver 2011

Fr. höger: Guld - Silver - Brons

Funkade alldeles utmärkt att rida med lindad hand :)