Blåst!

PUHHHH, vilket väder det är ute! Blåser storm och är svinkallt...!

Just nu håller jag dock tummarna för att vi får behålla elen. Den försvann förresten igår kväll på delar av gården och jag var självklart ensam hemma... Hela mitt hus, stallet och halva av det stora huset slocknade. Det enda som fungerade var utebelysningen, hallen och köket inne i stora huset. Plus radion i stallet, creepy!
Fick gå över till grannen som hjälpte mig kolla i proppskåpet, men inget hade gått där. Så vi gick över till en annan granne och fick veta problemet - det hade uppstått en blixt mellan en traktor och ledningen. Alla ute i Smedstorp var delvis utan ström. Fick natta hästarna i mörkret, men de var lugna så det var skönt. Hur som helst kom strömmen tillbaka vid 23-tiden.

Idag har jag hunnit med att rida Ruh. Han kändes helt OK! Snart snart ge dem lunch och medan de äter ska jag packa hö. Senare idag ska jag även rida Grålle :)