Vad händer?

Humöret går lite upp och ner för tillfället. Mina benhinnor spelar mig ett spratt som vanligt, och jag kan inte springa utan smärta i benen... Även om jag som idag hade tränat ben på gymmet i 1,5h och därefter ska springa så får jag ont. Inte den bästa uppladdningen för tjejmilen som närmar sig. Men ska åka till Intersport imorgon och se om de kan hjälpa mig.
 
Men en sak som jag är väldigt glad över är att jag kom in på mitt förstahandsval på höstens antagning till universitetet! Så den 26e augusti påbörjar jag min 3-åriga utbildning på programmet IT, projektledning och affärssystem från Karlstads Universitet! Den är på distans, men kommer säkert behöva åka dit under tidens gång. Men vi har släkt där är det inte så farligt trots allt :) Så nu blir det fullt fokus på studierna. Kommer fortsätta jobba på Rusta, men (förhoppningsvis) inte lika mycket som nu.
 
Hästarna sover idag sin andra natt ute. Igår var det så kompiöst varmt under dagen och de var väldigt besvärade av bromsarna, så då fick de komma in mellan 11-17 och gå ute på natten istället. Idag har bäddarna tagits ut och alla vita väggar+boxfronter är skurade! Nu ska det bara slipas, målas och laseras innan de får komma in igen, men då till ett mycket fräschare stall. Hoppas bara på att det inte blir värmebölja nu, utan att vädret fortsätter vara ungefär som idag. Varken jag eller hästarna är speciellt förtjusta i 27 grader och stekande sol.
 
Har varit ledig i helgen och är ledig även måndag och tisdag. Sedan jobbar jag 7-14 resten av veckan. Jobbar sedan lördag och ledig söndag. Blir en ganska skön vecka! Har även planerat in en tävling med Sune, den 31 juli på Sundbyholm. Äntligen tävling igen!!! När det gäller Grålle så har jag tagit beslutet att han inte kommer tävla något mer utomhus i år, utan vi satsar på inomhussäsongen istället. Nu ska han byggas upp igen, men styrka etc. Skynd långsamt, även denna gång...
 
Så är läget just nu. Hittade förresten Lilleman i Grålles hage imorse (han brukar gå med Sune). Han hade smitit under tråden vid grinden som hängde snett. Han ville väl helt enkelt vara en trygghet för dem båda under natten. Haha, han är bra söt ibland!
 
Nu ska jag sova! Godnatt allesammans