Sköna, lediga torsdag!

Igår var Grålle iväg och tränade. Han gick bra, fick ingen "wow-känsla" men han känns ändå mycket bättre än för några veckor sedan. Behandlingen har nog gjort sitt! Har även bokat tid hos Mustang den 3/6 så vi får kolla upp sadeln, lika bra!
 
Idag har jag varit ledig, alltid lika skönt. Man uppskattar verkligen de lediga dagarna nu när man jobbar så mycket, speciellt när det är så härligt väder som idag!
Började med att fixa stallet vid 6 imorse. När jag var klar med det la jag mig en timme på massagedynan innan jag la mig och sov ytterligare 1,5 h. Lika bra att passa på! Strax efter 9 var jag ute i stallet, började med att rida Sune på gräsbanan. Lite konditionspass, mycket galopp. Han skötte sig väldigt bra, verkade uppskatta att få galoppera på större ytor. Även Grålle reds till gräsbanan, han fick ett ordentligt skrittpass där jag jobbade igenom sidorna ett snäpp längre än vanligt för att verkligen få honom lösgjord. Gick bra på slutet!
 
Var klar med hästarna vid 11.30, då fick de lunch-hö och jag satte mig med studierna. Har skrivit del 3 av loggboken till IT-projektskursen. Vid 17 mötte jag sedan upp en kompis på gymmet för lite träning. Nu har jag fixat gymkort för 3 månader framåt så nu är det bara att pressa in det i tidschemat också. Allting går bara man vill! Var på gymmet mellan 17-19.30, först en springtur i solen och därefter gym. Grymt härligt och roligt att komma igång med träningen på allvar!
 
Imorgon ska jag fixa hästarna innan jobbet, lutar mot gräsbanan även då. Nu jobbar jag de 4 kommande dagarna, imorgon mellan 12-19 och helgen 10-17. Inga jättelånga dagar vilket jag tackar för!
 
Nu ska jag plugga lite innan jag ska sova!