Renoverat

Ytterligare nästan två veckor har gått sedan mitt senaste inlägg här på bloggen. Dagarna går så fort när de är fullspäckade med saker som ska göras. Mina mornar börjar vid 05.45 och jag försöker vara i säng vid 22.30. Däremellan jobbar jag på WSE mellan 07:30-16:30, och denna vecka har fokus legat på att renovera stall. Så under kvällarna har jag antingen skurat, målat eller laserat. Idag är stallet hela klart, fönsterna är putsade och allting är målat. Otroligt skönt! Ska även försöka hinna med att måla utsida och dörrar, får se om tid till detta finns. 
 
Hästarna har självklart inte glömts bort, utan de har motionerats under kvällarna när det inte är så himla varmt. I torsdags var även equiterapuet Lena Rosqvist här och kollade på båda hästarna. Sune kände hon knappt igen, trodde inte det var samma häst. Hon tyckte att han musklats sig otroligt fint - alltid kul att höra! Han var lite spänd i manken och i ryggen, men det behandlades med nålar, laser, kiropraktik och stretch. Ska fortsätta med stretch och massage framöver för att mjuka upp honom ännu mer. Grålle hade hon aldrig sett så fin, och kunde aldrig tro att han har den nackskada han har. Han var otroligt rörlig och avspänd i nacken! WIHOOO! Det visar att all strech och det nya träningsupplägget fungerar! 
 
Man märker på Grålle att han är i bra form just nu, väldigt arbetsvillig och går super. Har börjat släppa stigbyglarna för att komma närmare och jobba på detaljer och inverkan med småsmå hjälper. Man får en härlig träningsvärk och det ger väldigt mycket. Varvar dessa pass med tömkörning och skritturer ut. 
Sune går även han väldigt bra. Ska öka svårighetsgraden för honom litegrann nu. I veckan tänkte jag bygga upp en studs- och bomövning till dem. 
 
För några månader sedan fick jag upp ögonen för Cobolt (Cyklon - Camaro M) som vann hela 7-Star cupen i 140 med Niklas Arvidsson i sadeln. Nu har jag hittat Fashion Mint (Cyklon - Irco Mena) som gick 5-års kvalen i Falsterbo. Med den stamtavlan kanske vissa redan förstod att detta är Sunes helsyster! Det är så kul att Cyklon-avkommorna börjar komma ut på tävlingsbanorna nu! Fashion Mint ägs av Bo Lindroos men tävlas av Victoria Almgren. Ska bli så kul att följa denna häst! 
 

Sunes helsyster, Fashion Mint (Cyklon - Irco Mena)
 
Idag har jag gjort klart det sista i stallet, samt ridit hästarna på morgonen. Nu ligger jag på soffan och vilar upp mig inför en 12 dagars arbetsvecka igen. Kanske tar två dagar ledigt i samband med nästnästa helg för att få lite mer tid att vila och göra alla måsten på gården. Vi får se :)
 
 Camir S (Camaro M - Robin Z)
Cyanid (Cyklon - Irco Mena)
 
Stallet har ändrats lite under åren. Nu är fronterna laserade i valnöt,
vilket har gett en större kontrast mellan väggar och fronter