Shopping fredag

Den första roliga nyheten för dagen är att jag köpt mig en häst till. Eller rättare sagt en ponny! Vi har haft Lilleman på foder under 2,5 år, men nu kände hans ägare att det var dags att sälja och jag köpte honom gladeligen. Han är en så otroligt viktig del för gården, utan honom skulle de stora grabbarna vara helt lost haha. Det jag gillar absolut bäst med honom är att han är så otroligt glad och livfull, han är en trygghet för de andra hästarna och kan stanna hemma själv om jag ska iväg med de andra hästarna. Dessutom är han ingen rymmare *peppar peppar* vilket är otroligt skönt. Han är nu den tredje hästen jag köpt för egna pengar!
 
Dessa busiga ögon får en alltid på bra humör!
 
Nu på kvällskvisten var jag och hämtade vår nya transport hos Flodberg på Västerås Hästtransportcenter! Känns så otroligt skönt att ha en transport som gör att jag kan få med mig båda mina hästar. Har alltså köpt en Thule Diamant, årsmodell 2011 där jag får lasta hela 1120kg. Den har alla faciliteter som vår förra, inklusive kamera med större monitor, plus att den är bredare. Jag är helnöjd! 
 
Nu står den nya fordonskombinationen äntligen vid stallet! Jag får köra med min bil också, men då endast lasta en häst. Så nu ska jag börja spara pengar för att inom nått år förhoppningsvis kunna köpa mig en annan bil som får dra lite mer! Drömmen är en Volkswagen Tiguan........
 
Nu ska jag sova, imorgon väntar jobb 09.30-18.20! Lika bra att jag jobbar nu 7 dagar i rad så jag får en chans att tjäna in lite pengar nu när spenderarbyxora varit på! Sov gott allesammans!