En ny början

Mycket har hänt den senaste tiden. Den största nyheten är nog ändå att hästarna har flyttat från stallet i Smedstorp! Det var mitt beslut att flytta dem av den enkla anledningen att jag vill ha lite mer "liv". Jag har haft stallet i 5 år, varav 4 år nästintill helt själv. Det är upp 5 varje morgon, intag varje kväll, rida däremellan, ordna med foder, köpa torv, fixa hagar, fixa vatten, matcha mot träning och tävling osv. Det är väldigt mycket krav och man blir väldigt bunden. Att dessutom inte bo på gården där man har stall betyder att det blir en väldigt massa springande fram och tillbaka. Någonstans mitt i allt detta försvann motivationen till att kämpa för att prestera. Träningen blev halvdan och all ork gick till att få stallet att ens fungera. Så, nu är det helt enkelt dags att fokusera på det jag älskar allra mest: rida och umgås med mer med mina hästar. Mer kvalitetstid med andra ord. 
 
Hästarna flyttade idag till Vela, vilket ligger 5km ifrån där jag bor. Till en början kommer jag ha dem i två olika stall (500m emellan) tills dess att den andra boxen blir ledig där de permanent sett ska stå. Så Sune står tillsammans med fem russ. Han är helnöjd och trivs väldigt bra tillsammans i hagen med Donne och Kotten. Grålle står i det stall där vi sedan ska stå permanent, i Stall Långholmen. Det är ett mysigt stall med 7 boxar och lösdrift. Det är totalt 9 hästar på gården, varav 4 st är vita, haha. Så Grålle kommer gå tillsammans med tre andra vita hästar och trivs verkligen. Jag var orolig, eftersom han gått ensam så länge, men oj så nöjd han är. Det värmer i hjärtat att se ens hästar anpassa sig så fort och verkligen gilla sina nya kompisar. 
På gården finns det en belyst ridbana, superbra uteridningsvägar och skrittavstånd till ridhus. De planerar även att bygga eget ridhus på gården under 2016/2017. Hästarna går ute i fina hagar hela dagarna med fri tillgång på grovfoder. Jag tror hästarna kommer trivas super!!
Grålle tillsammans med nya kompisen Ernst.
Sune tillsammans med russet Donne.
 
Lilleman har flyttat till Köping där han ska bo tillsammans med en C-ponny. Även det tror jag kommer bli super. Nu väntar en tid med att anpassa sig till sitt nya liv. Det kommer vara en stor skillnad för mig som de senaste 5 åren gått upp tidigt på morgonen och alltid, oavsett vad, startat min dag i stallet. Hm, kan bli spännande det här. Men jag tror det kommer bli bra. 

Redo för avfärd

Lite pussar först

Grålle och Ernst
Tre skimmlar på rad med Grålle i täten