Fredag

Då var fredagen äntligen här. Trots att jag bara jobbat 4 dagar denna vecka så var det riktigt skönt med att få gå på helg. En helt oplanerad sådan dessutom! Minns inte sist jag hade det så. Men jag ska njuta ordentligt, för sen är de inte förrän en bit in i december jag har en oplanerad helg nästa gång. Jag och Björne ska passa på att vara ute mycket, det ska dessutom bli sol!
 
Igår var det Grålles tur att trimma. Det var behövligt, för jag fick kämpa en del för att få till det. Jag jobbar med att få honom lätt för skänkeln och att bära sig. Nu fick vi jobba med det på större ytor, och han försökte fuska, men då gällde det att använda tekniken för att få honom att arbeta korrekt. Jag tycker vi fick till det väldigt bra. Han fick skutta över lite småhinder, även det gjorde han bra. Där är fokus på att jag ska stå i lätt sist och låta honom arbeta lite mer självständigt. Nu börjar jag känna den sköra linjen om när han är framför mig och inte. Det har krävts arbete för att lära sig känna den detaljen, för det är egentligen ganska små skillnader. Men ytterst nyttigt och kul nu när vi kommit dit. Duktig Grålle överlag! På söndag är det dags för både Sune och Grålle att trimma igen. 
 
Idag blev det en sväng längst ån med Sune, han skötte sig bra! Han har börjat bli mer stabil, och hoppar inte till lika mycket för allt han ser. Positiv utveckling :-)
 
Grålle igår! Sol på hemmaplan, en perfekt torsdag!