Semester och förändringar på G

Jag har behövt ha lite paus från datorn, när man som jag spenderar över 40h framför en datorskärm varje vecka är det de sista man vill göra på semestern. Men, nu ska jag äntligen berätta för er vad som hänt den senaste tiden!
 
Grålle
Grålle blev undersökt av Emilia förra måndagen. Vid första anblick vid longering är han halt. Det kommer uppifrån, vilket tyder på halsen. Efter att hon gått på med kiropraktik så blev det bättre, då var han inte längre halt. Han är oerhört stel, vilket kanske inte är så konstigt eftersom han inte gått så mycket den senaste tiden. Vi kom fram till att jag nu under 4 veckor ska värma upp länge i skritt för att sedan gå direkt på galoppen. Vi testar det för att se om det ger någon skillnad och om han blir mindre stel tack vare det. Men, jag ska vara ärlig mot er - Grålles framtid som hopphäst ser inte speciellt ljus ut. Än har vi inte gett upp hoppet, men det gäller samtidigt att vara realistisk. 
 
Sune
Har haft 2 veckors vila, men är nu åter igång igen. Så härligt att han är igång igen, Sune är verkligen rolig varje dag. Han har än så länge varit lugn att sätta igång :-)
 
Flytta
Jag har bestämt mig för att flytta hästarna till ett annat stall. Jag har funderat en del fram och tillbaka under en längre tid, helst vill jag såklart ta hem dem, men stallet hemma är inte klart än. Dock känner jag att jag behöver en förändring ganska snart, både för min skull men även för hästarnas, vilket gör att de får stå hos en tävlingskompis tills dess att stallet hemma är klart. De har ett stall med 4 boxar, där de har sin tävlingshäst och islandshäst. De är ordentliga rutiner och mindre folk - jag tror vi kommer trivas super!!
 
Bygge
Jag håller på hemma i stallet och bygger både hinder och nytt skrivbord till mig. Lite lagom fixande nu när man har semester. Jag har än så länge gjort två plank och sen ska det bli en grind också. Sedan har tråden till hagarna vid stallet fått sig en uppfräschning, nu är allt som det ska och alla grindhål är hela. 
 
Semestern i bilder
Plank
Grabbarna njuter hemma
Morgonkaffet hemma i stallet med hästarnas betandes intill - bästa känslan!
Ny grind mellan två hagar för att kunna öppna upp så hagen blir större
Plankorna, vad tycks?
Den blivande grinden innan målning och montering!
 
Nu ska jag fixa lite mat innan jag ska till stallet igen, vi hörs!