Sune - från klarhet till klarhet

Sune har varit såå fin på Sportriders idag. På framridningen var han lösgjord och avspänd från första steget. Han var även fin på framhoppningen. Blev stark mot oxern och fick en rivning där, men andra gången jag kom på väntade han och hoppade ett fint språng. Han lärde sig av sitt misstag!
 
På banan var han avspänd, och jag vågade lita på honom. Jag kunde ge ordentligt med eftergift över hinderna vilket gjorde att han kunde hoppa avspänt. Dock till sista hindret, fick jag väldigt trångt på mina 5 språng och jag kanske höll lite för mycket bara för att det var en vattenmatta, så där fick vi ett pet. Surt med ett pet på sista hindret, men så nöjd med Sune!! Detta var en av hans bästa rundor på tävling!
 
Imorgon får han gå en 1.10 igen, samla ännu mer rutin och jag ska försöka rida rätt även över sista hindret ;-)
 
Lite fina bilder som Tessan tagit!
 
0 kommentarer publicerat i Tävlingar
Taggar: LiLe Häst, TK Equestrian Photo, TK Photo, framgång, helg, ridsport, tävling