Torsdagens träning

Här kommer äntligen filmen från torsdagens träning! Jag hann inte skriva något inlägg i torsdags, jag åkte in för att gratta en kompis efter träningen och var inte hemma förrän efter 22. Skulle upp och fixa hästarna tidigt på fredagen för att sedan jobba hela kvällen, så ja, tiden fanns inte. Men nu så!
 
Idag har det varit en seg dag. Jag jobbade till 02 i natt, och somnade inte förrän runt 03. Gick upp i tid imorse för att åka på husvisning och sedan stallet direkt efter det. Men förutom det har jag och Björne mest tagit det lugnt hemma. En lite slappardag (om man kan säga det efter att ha ridit två hästar ;-) ).
 
Men, träningen i torsdags gick väldigt bra. Sune var fin redan när jag började trava. Helt i ramen och med bakbenen på plats - den känslan är underbar!!
Hoppningen gick bra, även om det stundtals är klurigt. Sune har nu blivit så fin och bjuder bra på hinderna, så nu måste jag våga lita fullt ut på honom. Blir jag lite för stum i handen är annars risken att han stoppar ner ett ben, men är jag istället mjuk i handen och låter honom sköta jobbet så är han jättekvick i benen. Jag måste bli snabbare i tanken, men försiktigare i förhållningarna och inte "ta allt på en gång". Han lyssnar så bra nu att det handlar om att använda så himla små hjälper. Superkul - men stundtals klurigt. 
 
 
 
Idag fick Sune jogga runt ån och Grålle skrittades ut. På tisdag ska Grålle till kiropraktorn och nu i veckan ska vi börja lägga in trav. Härligt! Han känns väldigt positiv och glad, så han verkar må bättre :-)