Duktig Sune i 1.10!

Sune var duktig på Sundbyholm. Han petade 1an, blev lite vinglig tills den. Sen fick jag göra en volt då han började stå emot vid utgången. Men i övrigt jättefin på alla hinder, gick på rätt antal galoppsprång och var som en "normal" häst att rida - riktigt härlig känsla. 
 
Jag valde att stryka honom i lördags, han drack ingenting under tävlingen i fredags, och även fast det bara var en klass blev det en ganska lång dag. Det skulle dessutom bli ännu varmare under lördagen, så jag vågade inte riskera att han skulle få en ny sväng med kolik. Så jag litade på mig magkänsla helt enkelt :-)
 
Grålle skrittade jag uppsuttet idag, han är allmänt mycket gladare sedan behandlingen vilket är positivt. Sune fick galoppera runt ån, med fokus på att han var rak och lade lika mycket vikt på båda bakbenen. Svårare än det låter på Sune, haha. Men på slutet var han fin!
 
Övrigt idag klippte jag en kompis häst, sedan har vi mest hängt i trädgården, Björne och jag. Nu är min semestervecka slut, och imorgon är det dags för jobb igen. Hoppas på att veckan går fort, sedan väntar 4 dagars ledighet igen :-)
 
Sune i 1.10 på Sportriders för några veckor sedan
 
0 kommentarer publicerat i Tävlingar
Taggar: LiLe Häst, TK Equestrian Photo, ridsport, tävling