Träning, avramling och tävling

På träningen i tisdags fick jag mig en flygtur som hette duga. Missförstånd mellan mig och Sune på en oxer, som slutade med att jag dunsade i backen och slog i höft och arm. Efter en kort stund var jag på hästryggen igen, men ganska mörbultad. Men det gick bra, och vi kunde slutföra träningen på ett bra sätt. Träningen gick förutom det bra, vi kämpar på med att ha högersidan på plats och hoppa rakt över hinderna. 
 
Idag startade vi en 1.10m i Hamre. Fick ett stopp på 4an, men i övrigt var han felfri på banan. Han var väldigt spänd, jag försökte rida en avspänd runda trots det och ge oss bra förutsättningar. Till 4an tappar jag både högersidan och benen och då tittar han. Var noggrannare andra gången och då var det inga problem. Jag är nöjd med rundan. Trots att han var så spänd så river han inget hinder, och han ställer upp även om han kommer nära/stort. Vi har gjort framsteg, även om jag idag kanske var lite osäker och faktiskt väldigt glad att jag kom runt. Kanske satt ett spöke i huvudet från avramlingen på träningen... Imorgon testar vi oss på en 1.15 och ser hur det går :-)
 
Grålle har fått börja galoppera och är väldigt glad över det. Han känns bättre och bättre, var faktiskt avspänd och fin igår när jag red. Bar sig själv och arbetade fint med bakbenen :-)