Fina rundor och dags för flygtur

I lördagds startade Sune en 105 på Sundbyholm. Han var väldigt fin på framhoppningen, oerhört avspänd och lugn. Helt klart den bästa framhoppningen han gjort hittills på tävling. Inne på banan blir han mer spänd, men jag försökte rida som jag gör på träning. Det gick bra tills sista hindret, kombinationen, där jag kommer alldeles för snett in och han blir då tittig. Andra gången jag kommer på hoppar han även om han är spänd. Men jag är ändå nöjd, han gör det bra. Tanken var att han skulle starta 115 också, men han trampade av sig en sko inne på banan och blev ömfotad så vi nöjde oss och åkte hem istället.  

Grålle sköter sig jättebra med att stå på box. Inga som helst problem vilket är jätteskönt. Jag hoppas det torkar upp snart så han får komma ut. Planen är att han ska få gå på ridbanan när den torkat upp. Igår var Anna-Lena ute och la om gipset, såret ser superfint ut och läker jättebra. Gips och box en vecka till sen borde det vara så pass bra att han får komma ut igen.


I tisdags var Sune och tränade hos Helena. Han var fantastiskt fin. Redan under framridningen var han avspänd och hade en helt annan galopp än vanligt, som Helena sa; sådär bra hade han aldrig galopperat tidigare! I hoppningen var han fortsatt avspänd och det kändes bara väldigt lätt. Han lekte genom trekombinationen och var bara väldigt rolig att rida. Igår galopperade vi längst ån och även då var han sådär avspänd och fin.

Filmerna från Sundbyholm och träningen kommer, haft lite strul med importen av filmerna men tänkte trixa med det under flygresan idag. För nu är det inte långt kvar, om 50 minuter rullar jag mot bussen för vidare tur till Arlanda. Vid 8 lyfter planet mot ISLAND! Ska bli häftigt att få uppleva detta!

Nu ska jag packa det sista och göra mig i ordning, på återseende!