7e december

Sista månaden på året springer på i faslig takt. Den här månaden brukar alltid gå extra fort, med allt som ska ordnas och fixas inför jul. 
 
På gården har lugnet lagt sig lite. Antalet ljusa timmar på dygnet gör att projekten inte är lika många och inte lika stora. Men det kan vara lite skönt att inte ha allt för mycket i görningen denna tid på året. 
 
Vilken vecka som helst kommer nytillskottet till stallet. Jag berättar mer om det när allting är helt klappat och klart, men ett halvårs planering börjar äntligen sättas på prent och dra igång - som jag längtat och väntat! Så roligt att ha en häst att rida igen. Har faktiskt inte ridit kontinuerligt på ett halvår nu.. Om man inte räknar med att Dumle reds in här i höstas. Tänkte berätta mer om Dumles inridning i ett separat inlägg!
 
Utöver detta så har jag lite andra bollar i luften där jag ser över möjligheterna och utforskar om det är något som skulle passa mig (och gården). Ibland tar nyfikenheten över totalt och då måste man hänga på samtidigt som man tar huvudet och omdömet med sig :-) Så vi får se vad det mynnar ut i. 
 
Ikväll väntar det årliga julbordet på Grand Hotel i Stockholm med kollegorna. Blir dock en tidig kväll för min del, prioriterar min egen återhämtning framför en utekväll i storstaden. Alltid skönt att vakna pigg på helgen så man kan få lite saker gjort.
 
Favvo-Sune, som är saknad i stallet! 💜