Some news :-)

För en vecka sedan satte jag mig ner och började skriva på ett inlägg, men blev aldrig klar så valde att inte publicera det. Men nu, nu är det faktiskt färdigskrivet!
 
Har lite att dela med mig av känner jag, och vet inte riktigt vart jag ska börja. Resan till Svalbard var riktigt rolig, förutom att jag dels hade influensan under hela resan samt att planet fick vända tillbaka till Oslo på väg till Svalbard så vi till slut kom dit 7h för sent. MEN, vi fick uppleva norrsken, hundspann, snöskoter och en riktigt fin polarnatt. Det var inte illa! En rolig resa, och jag kommer definitivt att åka tillbaka till Svalbard igen. 
 
Innan jag åkte på semester tackade jag ja till ett erbjudande som Basalt hade, nämligen att ta över som IT-ansvarig (tillika IT-chef). Då min chef valt att gå ut som konsult igen blev rollen ledig, och det var många som tyckte att jag skulle ta över. Personligen var jag lite tveksam, jag är trotsallt bara 24 år och att vara IT-ansvarig är inte "bara bara". Men, till slut fattade jag beslutet som tar min karriär ett stort kliv framåt. Innan jag kliver på detta fullt ut är jag nu dock ute på konsultuppdrag, i rollen som teknikkonsult med inriktning SharePoint. Ett roligt och utmanade uppdrag, men tiden går fort och snart är jag tillbaka och det är då min tur att styra kosan, vilken utmaning!
 
Hästarna trimmas på, och Grålle sticker ut lite extra just nu. Han är i fin form och varje pass utvecklar vi någon detalj. Han är fantastiskt fin i hoppningen och vi har hittat ett system där vi verkligen samarbetar. Om 1 vecka är det "comeback" på tävlingsbanorna, ser verkligen fram emot det. 
Sune har börjat hoppa småhinder igen. Idag var han och tränade markarbete hos Helena med fokus på att få till en bra kommunikation även när det är hinder inblandat i träningen. På marken är han riktigt fin nu, så bra har han faktiskt aldrig gått! Men, tyvärr blir det pannkaka när han ser en bom och blir exalterad och inte vet vad han ska ta sig till. Idag var det myckt bättre och jag fick många värdefulla tips från Helena. Men vi jobbar på med grunderna - alltid nyttigt! Tanken är att han ska få vara med och hoppträna nästa vecka :-)
 
Grålle förra veckan :-)
 
Mitt fokus just nu är mitt konsultuppdrag och att fortsätta jobba hästarna så vi utvecklas. Tävlingssäsongen står för dörren och det är SÅ ROLIGT att Grålle finns med denna säsong. Annars så längtar jag efter våren och lite mildare väder :-)