Hösten är här och dags för inridning

Det är så mysigt att ha stallat in hästarna igen. Det är något visst med att att mysa med dem på kvällarna och väcka dem på morgonen. Hästarna trivs även dem att få komma in, alla boxar är stora, ljusa, luftiga och har öppningsbara fönster. Hästarna brukar stå och spana ut genom fönsterna och hålla koll på allt som händer utanför. 
Dumle blev av med sina vargtänder förra veckan, och tappade i samma veva sina första mjölktänder. Skönt att ha kontrollerat ordentligt innan det är dags för bett i munnen. Under nästa vecka tänkte jag introducera bett och träns för honom. I övrigt så fortsätter jag att hänga på honom. Han är ganska känslig, och förstår inte riktigt vad jag gör bakom honom. Han är så van att jag ska vara vid huvudet på honom, och nu när min kompis står där istället tycker han att det är konstigt. Men vi tar det lugnt och försiktigt, jag har ingen brådska med inridningen utan vill bara att allting ska göras så lugnt och försiktigt som möjligt. På söndag ska han få löshoppa lite igen :)
Nu är det äntligen snart helg och jag ser fram emot att bara mysa hemma på gården. Göra sånt man tycker om att pyssla med. Vi hörs!