14 frågor den 14e

Vad jobbar du med?
Jag jobbar som IT-ansvarig (IT-chef) på ett konsultbolag som jobbar med verksamhetsskydd. Är ute som konsult ett par månader varje år också. 
 
Vilken är din favorithäst?
Jag har haft flera fina hästar genom åren, och jag har älskat alla hästarna på olika sätt. Men måste nog säga att Grålle har en egen plats i mitt hjärta som ingen någonsin kan ta ifrån honom. 
 
Hur bor du?
Jag bor i en gammal skola ett stenkast från gården. På mina 50kvm har jag riktiga trägolv, snetak och takfönster - riktigt mysigt!
Vilken framgång (tävlingsmässigt) är du mest stolt över?
Alla hästarna har prestationer som jag är stolt över. Men Birdie tog jag ett DM-silver trots en spricka i handen. Sune var felfri i 110 trots sin rädsla för hinder. Grålle var felfri i alla sina debuter, och tog ett DM-silver trots en svår nackskada. Så jag kan inte riktigt välja bara en :-)
 
Har du någon "last" i livet?
Godis. Äter väl egentligen alldeles för mycket, men är en sån sak i livet jag inte riktigt kan vara utan, haha. 
 
Tränar du något utöver hästarna?
Nja. Jag har gymmat förut, men hinner inte riktigt med. Det är träning i sig att ha en egen hästgård att sköta om. Det är spån och hö som ska hämtas, vatten ska släpas ut i hagen, containern ska skottas osv osv. På vår/sommar/höst brukar det kunna bli ett gäng löppass dock. 
 
Hur lång är du?
160cm brukar jag säga, men tror kanske jag är några cm kortare än så😄
 
Vad kör du för bil? Och vad har du för transport?
Jag kör en VW Passat och har en Christ MEGA Coral. Väldigt nöjd med både bil och släp!
 
Vad har du för körkort?
Jag har i dagsläget B96, men planen är att ta ett BE så jag på sikt kan byta bil och då har fler modeller att välja på.
 
Har du några andra intressen än hästar/djur?
Jag tycker om att fota, och att göra fotoalbum osv. Köpte en ny systemkamera innan jul för att jag ska kunna framkalla bättre bilder än vad mobilen ger. 
 
Hur länge är dina hästar ute i hagen om dagarna?
Mina hästar går ut vid kl. 6-7 på morgonen och kommer in vid kl. 20. Samma tider i princip året runt, på somrarna brukar de kunna vara ute några fler timmar än så.
 
Vad har du för utbildning?
Jag har en kandidatexamen i Information Systems samt är MCP (Microsoft Certified Professional) inom Office 365.
 
Hur stor är din ridbana? Och vad har du för underlag?
Vi har en Paddex-bana som är ca 25*52m.
Hur mycket av gården fanns när ni flyttade dit?
Till att börja med så var det ingen gård, utan det var en vanlig villa. Vi tyckte om läget, och såg även att det fanns en del mark runtomkring. Vi valde att köpa huset, och sedan köpte vi till marken seperat och har byggt upp det som finns idag. Vi byggde stallet januari -11 och anlade ridbanan maj -11. Det har varit en rolig resa att bygga upp alltsammans, till sommaren bygger vi en lösdrift!
0 kommentarer publicerat i Min vardag
Taggar: bruksbalken, byggnation, christ mega coral, framgångar, frågor, gård, lösdrift, paddex, ridbana, stallbygge, vw passat