Viktigt med vatten - även på vintern!

Vatten är en av hästens viktigaste grundpelare för att må bra. Nu på vintern kan det vara svårt med vatten i hagen då det fryser ganska snabbt. Till denna vintern investerade jag i en värmebalja till hagen. Den gör så att hästarna hela tiden har tempererat vatten i hagen. Dessutom slipper jag kånka vattendunkar med varmvatten titt som tätt under dagen, vilken lättnad!
 
Värmebalja Rund Isobar 110 W, 65 l
I början var hästar lite skeptiska mot den, den såg lite konstig ut tyckte dem. Men nu har de förstått syftet med den och det är inte längre några konstigheter. De brukar kunna stå och dricka ur den båda två samtidigt, sharing is caring som man brukar säga. 
Den jag har kommer från Granngården, Värmebalja rund isobar 65l. Jag är helnöjd med den och den har fungerat klockrent hela vintern hittills! Förstår inte hur jag har stått ut alla vintrar tidigare utan en sån här 😄
0 kommentarer publicerat i Min vardag
Taggar: granngården, hästgård, hästhållning, isobar, termobar, utevistelse, vatten, värmebalja, värmebalja rund isobar 65l